среда, 14 января 2015 г.

Тема уроку: Права, свободи та обов’язки громадян України
Мета уроку: розглянути історію боротьби за права людини та виникнення цього поняття; розкрити особливу роль прав, свобод і обов’язків людини з державою; формувати поняття права, свободи та обов’язки людини і громадянина; визначити класифікацію прав і свобод громадян України та гарантії та механізм їх захисту;  називати основні міжнародно-правові акти з прав людини; удосконалити навички опрацювання і практичного використання нормативних актів; формувати навички групової роботи; вміння аналізувати та оцінювати факти; виховувати: світогляд, основою якого мають бути риси громадянської зрілості і відповідальність перед державою і суспільством, а також уміння співпраці, самостійності, організованості.  Розвивати пізнавальну компетенцію.
Обладнання: Ілюстрації, підручники, презентація до уроку.
Тип уроку: засвоєння нових знань


Хід уроку:
І. Організація класу.
Розгадайте кросворд, вписавши по вертикалі ключове слово
  1. Населення держави, мешканці країни.
  2. Лінія і вертикальна поверхня, що проходить по цій лінії, визначає межі державної території. 
  3. Засіб вербального спілкування.
  4. Нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини
  5. Право та можливість керувати, розпоряджатися чимось або кимось.
  6. Соціальна група, яка складається з людей, які зазвичай перебувають у шлюбі, їхніх дітей (власних або прийомних) та інших осіб, поєднаних родинними зв'язками.
  7. Біологічна істота, думає, що вона – цар природи.
  8. Стан спокою і гармонії, період між війнами.
  9. Одна з фундаментальних конституційних вимог, важлива умова існування правової держави

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
План уроку:
  1. Поняття громадянства.
  2. Підстави набуття та втрати громадянства України.
  3. Загальна характеристика прав, свобод і обов’язків людини і громадянина.
  4. Права, свободи та обов’язки громадян України. Механізм захисту прав і свобод.

ІV. Засвоєння нового матеріалу.
Вступна бесіда:

  • Поясніть терміни – людина, особа, громадянин. Чим вони відрізняються?
  • Дайте визначення інституту громадянства.

Розповідь вчителя  + презентація.(п.1,2)
Робота з підручником ст. 93
  • Поясніть терміни «Об’єктивне» і «суб’єктивне » право. 
  • Назвіть міжнародні документи в галузі прав людини.
Робота в групах: Дати характеристику  групі прав, навести приклади :

1 група – політичні права в Україні.
2 група – особисті або громадянські права;
3 група – соціально – економічні права;
4 група -  Культурні права.

Проблемне питання:  Для всебічного розвитку особистості мають бути забезпечені всі права та свободи людини?
«Мозковий штурм». Обов’язки громадян:
  1. Військовий обов’язок;
  2. Повага до законів держави, її символіки;
  3. Сплата податків;
  4. Бережливе ставлення до природи та культурних цінностей держави;
V. Актуалізація знань учнів
Вправа «Блеф - казино»:
  1. Людина – біологічна істота. (так)
  2. Особою людина може стати і без людського суспільства?(ні)
  3. Правовий зв'язок з державою мають всі люди, що живуть на її території (ні)
  4. Конституція України гарантує права та свободи громадян (так)
  5. Загальна Декларація прав людини була прийнята в 1948 році (так)
  6. Конституційні права та обов’язки громадян України містить другий розділ КУ? (так)
  7. Конституція України була прийнята одразу після здобуття незалежності? (ні)
VІ. Підсумок уроку, оцінювання роботи учнів на уроці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий