Тема уроку: Права, свободи та обов’язки громадян України
Мета уроку: розглянути історію боротьби за права людини та виникнення цього поняття; розкрити особливу роль прав, свобод і обов’язків людини з державою; формувати поняття права, свободи та обов’язки людини і громадянина; визначити класифікацію прав і свобод громадян України та гарантії та механізм їх захисту; називати основні міжнародно-правові акти з прав людини; удосконалити навички опрацювання і практичного використання нормативних актів; формувати навички групової роботи; вміння аналізувати та оцінювати факти; виховувати: світогляд, основою якого мають бути риси громадянської зрілості і відповідальність перед державою і суспільством, а також уміння співпраці, самостійності, організованості. Розвивати пізнавальну компетенцію.
Обладнання: Ілюстрації, підручники, презентація до уроку.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку:
І. Організація класу.
Розгадайте кросворд, вписавши по вертикалі ключове слово
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
План уроку:
ІV. Засвоєння нового матеріалу.
Вступна бесіда:
Розповідь вчителя + презентація.(п.1,2)
Робота з підручником ст. 93
1 група – політичні права в Україні.
2 група – особисті або громадянські права;
3 група – соціально – економічні права;
4 група - Культурні права.
Проблемне питання: Для всебічного розвитку особистості мають бути забезпечені всі права та свободи людини?
«Мозковий штурм». Обов’язки громадян:
Вправа «Блеф - казино»:
Мета уроку: розглянути історію боротьби за права людини та виникнення цього поняття; розкрити особливу роль прав, свобод і обов’язків людини з державою; формувати поняття права, свободи та обов’язки людини і громадянина; визначити класифікацію прав і свобод громадян України та гарантії та механізм їх захисту; називати основні міжнародно-правові акти з прав людини; удосконалити навички опрацювання і практичного використання нормативних актів; формувати навички групової роботи; вміння аналізувати та оцінювати факти; виховувати: світогляд, основою якого мають бути риси громадянської зрілості і відповідальність перед державою і суспільством, а також уміння співпраці, самостійності, організованості. Розвивати пізнавальну компетенцію.
Обладнання: Ілюстрації, підручники, презентація до уроку.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку:
І. Організація класу.
Розгадайте кросворд, вписавши по вертикалі ключове слово
- Населення держави, мешканці країни.
- Лінія і вертикальна поверхня, що проходить по цій лінії, визначає межі державної території.
- Засіб вербального спілкування.
- Нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини
- Право та можливість керувати, розпоряджатися чимось або кимось.
- Соціальна група, яка складається з людей, які зазвичай перебувають у шлюбі, їхніх дітей (власних або прийомних) та інших осіб, поєднаних родинними зв'язками.
- Біологічна істота, думає, що вона – цар природи.
- Стан спокою і гармонії, період між війнами.
- Одна з фундаментальних конституційних вимог, важлива умова існування правової держави
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
План уроку:
- Поняття громадянства.
- Підстави набуття та втрати громадянства України.
- Загальна характеристика прав, свобод і обов’язків людини і громадянина.
- Права, свободи та обов’язки громадян України. Механізм захисту прав і свобод.
ІV. Засвоєння нового матеріалу.
Вступна бесіда:
- Поясніть терміни – людина, особа, громадянин. Чим вони відрізняються?
- Дайте визначення інституту громадянства.
Розповідь вчителя + презентація.(п.1,2)
- Поясніть терміни «Об’єктивне» і «суб’єктивне » право.
- Назвіть міжнародні документи в галузі прав людини.
1 група – політичні права в Україні.
2 група – особисті або громадянські права;
3 група – соціально – економічні права;
4 група - Культурні права.
Проблемне питання: Для всебічного розвитку особистості мають бути забезпечені всі права та свободи людини?
«Мозковий штурм». Обов’язки громадян:
- Військовий обов’язок;
- Повага до законів держави, її символіки;
- Сплата податків;
- Бережливе ставлення до природи та культурних цінностей держави;
Вправа «Блеф - казино»:
- Людина – біологічна істота. (так)
- Особою людина може стати і без людського суспільства?(ні)
- Правовий зв'язок з державою мають всі люди, що живуть на її території (ні)
- Конституція України гарантує права та свободи громадян (так)
- Загальна Декларація прав людини була прийнята в 1948 році (так)
- Конституційні права та обов’язки громадян України містить другий розділ КУ? (так)
- Конституція України була прийнята одразу після здобуття незалежності? (ні)
Комментариев нет:
Отправить комментарий