вторник, 13 января 2015 г.

Урок 11     Тема.  Право на освіту в Україні                      9 клас
 Мета: дати уявлення про юридичний зміст права на освіту в Україні, навчальні заклади, в яких можна здобути середню освіту і про їх відмінності, розповісти про учасників навчально-виховного процесу та їхні права та обов’язки; формувати вміння: пояснювати юридичний зміст права на освіту в Україні; висловлювати судження щодо його важливості для людини; наводити приклади навчальних закладів, в яких можна здобути середню освіту; розповідати про їх відмінності; називати учасників навчально-виховного процесу; описувати, використовуючи положення нормативних актів, їх окремі права та обов’язки; моделювати та розв’язувати правові ситуації, пов’язані з правами та обов’язками учасників навчально-виховного процесу.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення:  урок з використанням мультимедійних технологій.
Обладнання:  мультимедійне  обладнання,  електронна  презентація.
Епіграф уроку:  Доклади  серця свого до навчання  і вуха свої до розумних слів .

Притчі Соломона.
«Освіта – це майбутнє кожної людини»
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент   Пісня «Учат в школе…»
ІІ. Стадія виклику.
Як називають отримані внаслідок навчання вміння, навички та знання?
Складіть кластер до слова
ОСВІТА
ІІІ. Вивчення нового матеріалу, постановка проблеми
У ч и т е л ь. Був собі хлопець. Його дуже любили батьки. Так любили, що ні в чому не могли відмовити. І коли, навчившись у першому класі читати, писати й рахувати, він сказав батькам:
«Я більше не хочу ходити до школи і взагалі вчитись», — ті не змогли йому заперечити. Хлопець залишився вдома. Минали роки. Хлопець виріс, став дорослим, але все ще сидів вдома або гуляв із друзями. Та от настав час, коли його старенькі батьки померли.
Завдання
•  Складіть розповідь про подальше життя цього хлопця.
Евристична бесіда
1.  Для чого потрібна освіта?
2.  Який рівень освіти потрібен сучасній людині?
3.  Якими є права та обов’язки учнів, вчителів і батьків у навчальному процесі?
Розглянувши тему, ви маєте спростувати або довести твердження
У ч и т е л ь.
        Освіта — основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави. Мета освіти — всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей; формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору; збагачення  на  цій  основі  інтелектуального,  творчого,  культурного потенціалу народу, підвищення його освітнього рівня; забезпечення
народного господарства кваліфікованими фахівцями.
        «Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами», — так записано в Законі України «Про освіту».  Утвердження й забезпечення права людини на освіту в будь-якій країні є одним з найважливіших обов’язків держави. Це зумовлено тим, що освіта в сучасному глобалізованому й інформатизованому світі дедалі більше стає вирішальним чинником суспільного прогресу та національної безпеки, важливою складовою повного розвитку людської особистості, збільшення поваги до прав і свобод людини.
          Сьогодні цілком очевидно, що без належної освіти людина не зможе забезпечити собі відповідних умов життя і реалізуватись як особистість, а також усвідомити й захистити свої права. Високий рівень освіти населення є важливим чинником, що позитивно впливає на створення сприятливих умов для повної реалізації прав і свобод людини і громадянина.
Робота з правовими джерелами
1.  Учні знайомляться зі змістом ст. 53 Конституції України і відповідають на такі запитання:
•  У чому полягає право на освіту?
•  Що означає доступність освіти за законом і як вона забезпечена в Україні?
•  Що означає безперервність та різноманітність освіти?
•  Що означає вибір форми навчання?
2.  Учні опрацьовують Закон України «Про загальну середню освіту» і мають дати відповідь на запитання:
•  В яких ще школах можна здобути середню освіту?
Робота в групах
Клас розподіляється на 5 груп.
•  1-а група — експерти. Опрацьовують витяг із тексту Закону України «Про освіту» з переліком прав та обов’язків учнів, дають юридичну оцінку ситуаціям, які запропонують представники інших груп.
•  2–3 групи. Моделюють та демонструють по 1–2 ситуації, що ілюструють взаємовідносини учнів з учителями, адміністрацією, між собою.
•  4–5 групи. Моделюють та демонструють по 1–2 ситуації, пов’язані із взаємовідносинами батьків з вчителями, адміністрацією школи, дітьми стосовно проблем навчання дітей. Якщо дітям складно зорієнтуватися, вчитель може запропонувати тему ситуації, наприклад бажання батьків перевести свою дитину на навчання екстерном або бажання не дуже здібного учня взяти участь в олімпіаді тощо.
ІV. Рефлексія
1. Вправа «Переплутаний ланцюжок» (учні отримують твердження, біля яких потрібно поставити «+» чи «-»)
1.     Діти стають учнями у віці 7 років.
2.     Першим етапом освіти є дошкільна освіта.
3.     Початкова ланка має 4 класи.
4.     Загальноосвітні школи І – ІІ рівнів забезпечують неповну середню освіту.
5.     Органом учнівського самоврядування є Комітет старшокласників.
6.     Учасниками навчально – виховного процесу є учні, вчителі, технічний персонал.
7.     Середню спеціальну освіту можна здобути у технікумах, училищах, коледжах.
8.     Відповідно до «Закону про освіту» не може бути відмовлено у зарахуванні до навчального закладу через національні, релігійні відмінності.
9.     Загальнообов’язкова середня освіта  є безкоштовною.
10.  Учні мають право на якісну, високо кваліфіковану освіту.
11. Атестат – це документ про закінчення школи.
12.  ВУЗ – це вищі учнівські збори.
2. Вправа «Атака на вчителя»
3. Створити  сенкан до слова «Освіта».
Обов’язкова та бажана.
Навчає, розвиває, виховує.
Навчання — світ, а не навчання — тьма.
Майбутнє…
4. Прокоментувати прислів’я та приказки про знання, освіту.
Без знань і ранок — ніч.
Красна пава пером, а людина знанням.
В науці старих нема.
Вчення гірке, та плід солодкий.
 Вік живи – вік учись
Метод «Прес»  Спростуйте або доведіть твердження
«Освіта – це майбутнє кожної людини»
V. Домашнє завдання
1.  Підготувати твір-роздум «Які права мені насправді потрібні в школі».
2.  Підготувати листівку-заклик: «Краще навчатися в школі, ніж…» (палити на дворі із друзями, бешкетувати на вулиці, грати в комп’ютерному клубі тощо).




Комментариев нет:

Отправить комментарий