вторник, 13 января 2015 г.

Екологічне право

Тема уроку:  Екологічне право
Мета: ознайомити учнів з поняттям екологічне право, екологічними правами та обов’язками громадян України, формувати відповідальне ставлення до природи, природних ресурсів та їх використання.
Основні поняття: екологічне право, загальне та спеціальне природокористування, Червона книга України.
Обладнання: презентація «Червона книга України», ілюстрації, вірші на екологічну тематику, картки із завданнями для учнів.
Тип уроку: комбінований.

Епіграф уроку: Найпрекрасніше у природі – відсутність людини.
(Блісс Капман)
Все на землі, все треба берегти –
І птаха й звіра, і оту рослину,
Не чванься тим, що цар природи ти –
Бо врешті, ти його частинка.

Друже мій, люби життя,
Люби людей, природу,
А кривду кинь у забуття,
Як камінь в тиху воду
Б.Лепкий
Хід уроку:
І. Організаційний момент уроку, емоційне налаштування
(картинки метелика та бджілки) Я вам бажаю легкого засвоєння знань, як політ метелика над квітковим лугом і плідної , як у бджоли роботи на уроці.
Створити  кластер до слова ПРИРОДА.



ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Вправа «Кошик ідей»
Що ви знаєте про екологічне право?
План уроку

  1. Основи екологічного права.
  2. Основні екологічні права та обов’язки громадян України.
  3. Використання природних ресурсів.

ІІІ. Засвоєння нових знань
Мотивація навчальної діяльності
Проблемне питання: Для надійного захисту природи потрібні жорсткі закони, що передбачають відповідальність кожного за збереження довкілля.
Ми часто чуємо такі слова: екологія, глобальне потепління, екологічна катастрофа, тощо.
Особливо екологічні проблеми загострилися після Чорнобильської аварії


Науково–технічний  прогрес перетворив життя людини, зробив його зручним та комфортним. Проте перетворювальна діяльність людини здійснюється швидше, ніж видаються закони, що регулюють питання природокористування.
Серед традиційних основних галузей права немає такої, яка б визначала порядок збереження природи, розв’язання її проблем. Зараз дедалі більше правознавців виділяють екологічне право як окрему самостійну галузь.
Робота в парах - Висловіть ваші припущення, чому так сталося?
Вправа «Фішбоун»
Розповідь учителя
Екологічне право — галузь права, яка регулює суспільні відносини в галузі охорони навколишнього природного середовища і раціонального використання природних ресурсів (екологічні відносини). 
Завдання
Ознайомтеся зі ст. 14, 16, 92 Конституції України (с. 140 підручника) та визначте, які норми щодо захисту природи містяться в Конституції України. Спробуйте обґрунтувати, чому саме ці положення включено до Конституції нашої держави.
Екологічні права та обов’язки громадян України
Робота в парах

  1. Опрацювати ст.. 140 підручника, виписати екологічні права та обов’язки громадян України
  2. Обговоріть, які права в галузі екології ви вважаєте за доцільне надати громадянам України.

Метод «Мозковий штурм»  Поділіться своїми пропозиціями стосовно екологічних обов’язків і прав громадян України.
Які обов’язки мають бути на них покладені? Свою точку зору обґрунтуйте.

2. Після завершення обговорення запропонувати групам порівняти свої пропозиції з нормами, закріпленими в законах (ст. 50 Конституції), і текст підручника на с. 141.
Природокористування
Завдання Порівняйте збирання грибів чи ягід в лісі відпочиваючими для власного споживання та заготовляння лісу для промислової переробки.
Допоміжні запитання

  1. Чи потрібно отримувати дозвіл на виконання зазначених дій?
  2. З якою метою здійснюються зазначені дії?
  3. Чи повинні зазначені особи сплачувати за свої дії державі чи іншим особам?
  4. Чи можуть поруч з ними на тій самій ділянці лісу інші особи займатися такою самою діяльністю?
Робота з таблицею Ознайомтеся з таблицею на с. 142 підручника та визначте, які з дій, які ви розглядали, належать до загального, а які — до спеціального природо- користування.
Червона книга України : повідомлення учня за попередньо отриманим завданням про Червону книгу України.


V. Закріплення вивченого матеріалу Робота з картками
1. Завдання Визначте, в яких випадках йдеться про загальне, а в яких — про спеціальне природокористування.  

  1. Група школярів вирушила в туристичний похід у ліс.
  2. Підприємство розпочинає видобування граніту.
  3. Приватний підприємець вирощує рибу в ставку.
  4. Бабуся випасає власну козу на луках поблизу села.
  5. Фірма налагодила видобуток , розлив мінеральної води та її продаж.
  6. Батьки з дітьми відпочивають біля моря на пляжі.
  7. Сім’я вирушила в ліс по гриби.
  8. Підприємець скуповує для переробки від населення чорницю.
  9. Для осушення городньої ділянки Петренко вирив по периметру канаву.
  10. Антоненко на своєму подвір’ї викопав криницю.
  11. Фермер орендує землю , що належить сільській раді.
  12. Підприємець для виготовлення бетонної огорожі почав видобуток піску кар’єрним способом.
  13. Донченко ловить рибу у приватному ставку.
  14. Підприємство використовує воду із озера для охолодження механізмів.

2. Складіть сенкан із словом «природа»
3. Вирішення проблемного питання: Для надійного захисту природи потрібні жорсткі закони, що передбачають відповідальність кожного за збереження довкілля. (Метод «Прес»)
VІ. Домашнє завдання:
Опрацювати § 19 підручника;     Виготовити плакати «Земля – наш дім»;
Написати твір – роздум «Людина – цар природи чи її дитя?»

Комментариев нет:

Отправить комментарий